dinsdag 4 januari 2011

Ding 14: Chatten

Hier zie ik nou een mooie kans voor Bibliotheken. Door het live in contact kunnen staan met klanten die net per se lijfelijk in de bibliotheek hoeven zijn, kun je de reikwijdte van de bibliotheek enorm uitbreiden. Zowel voor bestaande vestigingen is het een kans alsook voor onbemande uitleenpunten. Een voorbeeld hiervan is de plugin bibliotheek welke ik op de Bibliotheek Tweedaagse gezien heb. Hierbij kunnen voorbijgangers via een verbinding live contact opnemen met ceen medewerker van een bibliotheek, zelfs met beeld. Een zo'n medewerker kan op deze wijze meerdere plug-in bibliotheken bemannen. het idee dat mensen ten alle tijden een medewerker van de bibliotheek kunnen bereiken past ook gehaal bij deze tijd. Of dit 24/7 praktisch haalbaar is weet ik niet...

2 opmerkingen:

  1. Dan kunnen we thuis gaan werken! Een leuke boekenkast op de achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben blij dat je er zo in gelooft. In ben er ook van overtuigd dat dit een goede service is voor de bibliotheek. Dat de bibliotheek elke vorm van communicatie moet omarmen. Zeker de vormen die door zoveel mensen dagelijks gebruikt worden.

    BeantwoordenVerwijderen